torsdag, januari 24, 2008

Riga eller Prag?

Det är något vackert med vår vänskap. Jag talar så klart om min och T's vänskap. Det är inte så få som har sagt att vi båda är som ett gammalt gift och strävsamt par. Vi gnabbas och gnäller över allt möjligt och omöjlligt: kaffe som smakar åt helvete, vems tur det var att diska och vem som egentligen sa vad 2004. Denna vänskap har förstärkts genom åren och överlevt några flickvänner och lösa kontakter. Bara en sådan sak! Framförallt har vänskapen förstarks genom våra många inspelningssessioner på senare tid. Man kan säkert tro att dess inspelningssessioner enbart är inspelning, men de är lika mycket väntan. Framförallt under bouncningspauserna har blivit små naturliga vattenhål för cigg och diskussioner. Oftast rör dessa små pratstunderna om allting annat än just musiken vi spelar in för tillfället. Oftast pratar vi bara om allmäna saker men i bland rör vi oss djupare in i själarnas outgrundliga djup. Jag är övertygad om att dessa inspelningssessioner har fått oss att komma ÄNNU närmare varandra än vi från början är. Oftast pratar vi i mun på varandra och låter smått stimmiga men vi är sådana av naturen. Jag är ledsen, det är för sent att ändra på oss nu. Nu ljög jag i och för sig. Jag är faktiskt inte ett dugg ledsen över att du inte kan ändra på oss. Låt oss vara som vi är eller låt oss vara helt enkelt.

I en framtid nära oss har vi en plan om att dra utomlands. Senast var det ju England som fick celebert besök av oss båda och nu står vi i valet och kvalet vart denna tripp ska gå. Månen ligger lite för långt borta (och verkar, sanningen att säga, inte vara sådär oerhört spännande ställe) så har vi nu ringat in Riga och Prag. I Riga finns det ju billiga kläder och letter. Å andra sidan så är ju Prag väldigt vackert (har jag hört av vänner som varit där). I vilket fall som helst så kan jag nog orera om 2:a världskriget i vilken europeisk stad vi än besöker. T har ju alltid sin iPod som han alltid kan använda som vapen mot mitt pladder. Mitt prat och mina utsvävningar till trots så älskar han mig faktiskt precis som jag är och det är någonting som är större än störst.

/Elfwingson

Foto: Christoffer