onsdag, april 18, 2007

För ungefär två hundra år sedan

För några dagar sedan umgicks jag med den Goda hälften, det vill säga Å. Vi låg i gräset och undrade vad som försiggick på andra sidan molnen då det plötsligt slog det mig vilket märklig slump det mesta är. Rätt ord vid rätt tillfällen kan få oanade konsekvenser och fel ord vid fel tillfällen blir ödesdigert för ganska så många. Precis när jag kommit fram till en skapligt bra konklusion av hela det här resonemanget petade hon mig i sidan och frågade hur det var med mig. Ganska snabbt flöt jag tillbaka i solljuset och undrade vart jag befann mig. Förvirring rådde i ett par hundradelar av en sekund, starkt solljus i ögonen, gröna ögon och jag blev klar igen. Slump eller inte, jag är faktiskt glad över slumpen och vad den i bland för med sig.

Jävligt glad och tacksam.

/Elfwingson