måndag, maj 08, 2006

”Socker”

Ett nytt projekt börjar ta sin form. Nya nätter, nya ljudspår. Kallt kaffe, cigaretter, långa break uppe på taket när man tröttnat och vill hämta mer energi. Jag har haft projektet i huvudet sedan nästan sju månader tillbaka men äntligen ska det ta sin början. OK, det tog lite tid men jag tror också att produktionen kommer att bli mycket bättre än om jag hade påbörjat det när jag tänkte det. Bättre än någonsin, jag lovar.

I dag har jag badat i solljus. Bara varit, gjort downtown osäkert, lyssnat på musik och varit farlig nöjd med mig själv. Jag brukar göra sådana saker precis innan jag går in i ett större inspelningsprojekt. Liksom för att se Norrköping en sista gång innan man börjar jobba på allvar. Kanske är det för att bekräfta för mig själv att det verkligen kommer att gå bra, att produktionen kommer att kicka hårdare än hårdast och att Norrköping kommer att ligga kvar även efter projektet.

Det kommer att bli bra, jag lovar.


/Elfwingson