fredag, september 15, 2006

Klara stjärnor och ett (numera) svartfärgat hår sveper förbi pojken i Tornet

Medan jag röker en cigg sitter jag i mitt fönster och pratar både länge samt ingående med Å. Samtidigt lyser en blek måne upp mitt glåmiga ansikte och alla stjärnor lyser i kapp med månen. Jag blir supernostalgisk på flera sätt och kommer ihåg en varm, varm natt i augusti. Då låg hon och jag på rygg i gräset och tittade på stjärnorna. Då, precis som nu, lyser de i kapp för att synas. Jag blåser ut den grå röken och knäpper i väg ciggen så att den landar på taket till soprummet. Jag vill minnas att det tills den där augustinatten var väldigt länge sedan som jag tog mig tid till att titta på stjärnorna. Därför var det ett mycket vackert och fint ögonblick att ligga där i gräset, i ett litet samhälle strax utanför Malmö, och liksom dela det ögonblicket med Å. Jag trodde att inte att det fanns människor som fortfarande gillade att ligga och titta på stjärnorna.

Inte i mitt sällskap i alla fall...

/Elfwingson