måndag, oktober 09, 2006

Alla dessa listor

Ålder:
27... Och ett halvt.

Yrke:
För närvarande utbildar jag mig till musikproducent.

En mening jag upprepar ofta:
"Å ena sidan..."

Tidskrifter, tidningar, TV- och radioprogram jag inte kan leva utan:
Tidskrifter: Ordfront, Bleck, Studio och Illustrerand Vetenskap.
Tidningar: DN, Svenska Dagbladet, Metro, Folkbladet och Östran/Nyheterna.
TV-program: SVT Nyheterna, Family Guy, Simpsons och Kulturnyheterna.
Radioprogram: Ekot, Spanarna och På minuten.

Saker jag stirrar på:
För protokollets skull vill jag påstå att "stirrar" är ett starkt ord. Jag skulle vilja säga "betraktar".
Människor. Helst barnfamiljer i kön på ICA Strömmen där sammanbrottet inom familjen ser ut att vara farligt nära. Arga föräldrar är vansinnigt underhållande.

Saker jag aldrig skulle stirra på:
Olyckor av alla slag. Sådana saker kan man ju för bövelen inte ställa sig till att stirra på, eller hur?!

Är erotisk utstrålning ett plus?
Det beror på vem som utstrålar den. Personligen har jag alltid ett erotiskt skimmer runt mig... Eller kanske inte alls!

Kan du sammanfatta de senaste tusen åren i tre ord?
Fort. Fortare. Fortast.

Kan du sammanfatta de tre tusen senaste årens mediautveckling i tre ord?
Runsten. Penna. Dator.

/Elfwingson