måndag, oktober 02, 2006

En utav Hovfotografens alla listor...

Vad gör du just nu?
Försöker plugga. Någonting som går extra dåligt när Hovfotografen bombaderar mig med listor. Men vad gör man inte för sina vänner...?

Är du pinsam på fyllan?
Om du anser att en extra-super-multi-hyper pratig Elfwingson är pinsam så "ja".

Är du blyg?
Njaa... Kvistig fråga i och för sig. Jag tror inte det. Eller vänta lite här nu... Jo, i bland blir jag faktiskt lite blyg, men vill gärna prata bort det efteråt och inte låtsas om som det har hänt.

Roligaste resa?
"Rolig" är ett starkt ord. En väldigt intressant och nyttig resa däremot var den till Polen -98 då jag och några gymnasiepolare besökte Stutthof, ett koncentrationsläger strax utanför Gdansk som en uppgift i samhällskunskapsundervisningen. Det var en resa som gjorde extremt starkt intryck på mig. Jag anser för övrigt att alla borde göra en studieresa till något av de många koncentrationslägren som finns.

När spydde du senast?
I oktober förra året. Vi talar inte mer om den saken...

Vilken låt lyssnar du på?
Verkligen (Kent)

Har du sovit i din egen säng inatt?
Ja.

Har någon annan sovit i din säng inatt?
Nopps.

Har din pappa glasögon?
Ja.

Mamma också?
Ja.

Har du glasögon?
Så in i helvete! Jag är översynt och ser så gott som ingenting utan mina brillor. Men det är väldigt sällan jag har dem på mig när det ska plåtas.

Bor du i Stockholm, Göteborg eller Malmö?
Ingen av ovan nämnda städer. Däremot bor jag i Norrköping men drömmer mig stundtals bort till andra ställen.

Vem är du mest kär i och varför?
"Vem är du kär i och varför?" Går vi i lågstadiet fortfarande?

Har du sagt "jag älskar dig" till någon idag?
Inte i dag, men jag säger det ganska ofta till både T och L.

Vad tycker du är äckligt?
Åtskilligt.

Vad såg du senast på TV?
Nyheterna på SVT.

Vem fick du SMS ifrån senast och vad stod det?
Det var ifrån I och det löd "Men hur kommer det sig?"

Är det lätt att förföra dig?
Hovfotografen, jag tror att vi har pratat om det här redan...

Hur svarar du i telefon?
Beror på vilken tid på dygnet man väljer att ringa. På morgonen blir det ett karatehest "Hallååå...?". Under dagen (under förutsättning att jag vet vem det är som ringer) är det ett snabbt "Allá!". Om kvällen blir de nog ett "Jaa?" som jag har fått veta låter "otåligt" och "nästan lite surt".

Vad har du för intresse?
Mina vänner, musiken, kaffet och cigaretterna.

/Elfwingson