tisdag, februari 17, 2009

Absolutely un-fucking-plugged

Det handlar inte om att det var länge sedan jag var uppe live. Det handlar inte heller om att få glänsa och det handlar inte om att showa. Det handlar om äran att få gå upp live tillsammans med L och ta fram sprödheten, skörheten och, framförallt, energin som jag vet om finns där. Som alltid funnits där. Sedan är det skönt att veta om att man slipper dra ihop fyra-fem personer till att repa. Av (smärtsam) erfarenhet vet jag om att detta kan vara ett rent helvete. Nåväl, nu är det inte så. Två personer, två mikar, en gitarr och ett enkelt PA. Keep it simple. Less is more.

Alltså, jag vet inte...
Om jag så skrev sju noveller, tre soundtrack och ett par symfoniarr så kan jag inte beskriva hur mycket jag ser fram emot det här. På ren svenska; det ska bli så jävla kul att göra det här med dig L.

/Elfwingson