onsdag, februari 25, 2009

Det ligger en utmaning i att få det lilla att låta stort

L och jag ska som sagt gå upp live i Oskarshamn i en framtid nära oss och under tiden blir det ett smärre produktionsstopp. Det känns faktiskt ganska vettigt. Det är dumt att prodda andra grejer under tiden när man ska ge allt på ett livegig med allt vad det innebär (det vill säga rep). Jag har i och för sig producerat några spår men det går lite hand i hand med det här liveprojektet så då är det OK. Det hela går ut på att ta valda låtar från livegiget och adaptera dem till studioversioner men fortfarande försöka bibehålla den där intima livekänslan. Det är väldigt low profile, soft och enkelt. Bara det har varit en utmaning, men jag tror att det gått vägen. Det vore kul att följa upp det där livegiget med en sorts studioversion.
Det senaste projektet jag gav mig in på, innan liveprojektet, var tillsammans med A. Det var bara en låt, Where is she now?, men han bevisade en gång för alla att med ett riktigt bra ”in”-material så kan det bara bli succé. Det som gladde mig mest var att han, när jag var klar, sa att jag fått till låten precis som
han ville ha den. Sådant gör mig ofantlig lycklig, jävligt nöjd och faktiskt lite stolt.

/Elfwingson