torsdag, september 11, 2008

Piff für alle

Här hade det förmodligen varit läge för en ”före/efter”-bild men jag steker den grejen eftersom du som satt din fot i mitt hem tidigare smärtsamt nog vet om hur det såg ut pre-makeovern (kan man verkligen böja det ordet på det sättet?) så det får helt enkelt bli en minimalistisk sneak peak för din del. Som det har städats, slängts, rensats, slipats, rollats, putsats och, above all, piffats för att få till det. OK, det tog kanske två veckor men man har väl ett jobb att sköta. Till råga på allt fick jag den kvinnliga motsvarigheten till Ernst som min personliga piffcoach och det tackar man ju särskilt för. Samtidigt som det har varit ett litet projekt som inte gått helt som på räls så har det faktiskt varit riktigt skoj. Bara en sådan sak som att greja med allting så man börjar kunna se ljuset i slutet av tunneln (det vill säga; det färdiga resultatet) har ju varit bättre än att vänta på julafton. Det blir ju gärna det o man fixar själv. Nåväl, min lycka är fullkomlig nu när harmonin har infunnit sig. Kulören, prylarna och alla gitarrerna har hittat hem. Precis som jag.

/Elfwingson