torsdag, augusti 14, 2008

Hennes ögon glittrar ikapp med den bleka morgonsolen

Även om jag inte är helt i fas med tiden så motiverar jag den här texten med att det förmodligen inte är långt kvar nu...

I morse stod jag och min kära flickvän och mornade oss samtidigt som vi rökte varsin cigarett. Samtidigt slog vi fast att det blåste. Det i sig är väl ingenting att skriva om, kan du nog tycka men det är bara det att morgonens vindar förde mina tankar till någonting som är bättre än mazariner, nämligen hösten. ”Snart är hösten här och som jag längtar” tänkte jag. Som du förmodligen redan vet så anser jag hösten vara den allra bästa av årstiderna. Alla färger, regn och rusk får mig liksom att vakna upp. Det är när det är mörkt och spöregnar ute som det känns helt legitimt att krypa upp i soffan med en kopp thé, läsa en god bok från pärm till pärm eller bara ägna sig åt allmänt prat. Helst då i sällskap med någon. Men jag håller även med L's kära syster I och kan nog tycka att inre dialoger är rätt ok också.

Nåväl, det är om hösten som jag trivs så outsägligt bra. När jag får promenera omkring, sparka med skorna genom en lövhög eller två, andas in den friska luften och bli alldeles berusad av både mig själv och människorna omkring mig. Vattnet på viken kommer att bli grått, svamparna sticker upp sina ystra hattar ovanför jorden för att se sig runt i den stora vida världen, träden kommer att se ut som mycket långa, magra skelettmänniskor och mörkret kommer att vältra sig över mig om kvällarna. Kom igen, vad kan slå en riktigt höstdag?
Medan vi stod där och rökte så frågade jag L om hon ville uppleva även hösten med mig och på det svarade hon genast ”ja”. Så när jag tänker på det så får jag nog besvara min egen fråga och säga "OK, en vanlig höstdag kan nog bara slås av en höstdag tillsammans med L som flickvän".

Det är nog bara en utav anledningarna till att jag längtar extra mycket på hösten just i år.

/Elfwingson

För övrigt kan jag avslöja att mitt 3-spårs singel-projekt, Atlas är alldeles klart nu och kan som vanligt höras på Allears (sök på Elfwingson) och det är naturligtvis det bästa jag gjort, sådeså...