lördag, augusti 30, 2008

Ny kulör och nya ljudlandskap

Herr Winnerbäck och herr Berg tävlar om min gunst medan kartonger, kartonger och åter kartonger trängs med gitarrer, en röd lampskärm och 700 andra prylar mitt i vardagsrummet. En rygg fattigare men en nyans rikare påbörjar jag mitt projekt (som på något sätt även har blivit L's projekt. Hon är proffset och jag hemmafixaren).
Det är fan i mig på tiden att det här händer...

En nygammal klenod från Norpan finns återigen i mitt hem. Bokhyllan jag snickrade ihop alldeles själv för åtta år sedan är tömd men inte glömd. En kvinna i mitt kök och hon är mer vacker än någonsin medan hon grejar runt och "piffar" som hon så fint säger; en kruka här. En grön växt där. En ny gardin. Tänk så mycket det kan göra ändå. Nåväl, jag låter henne hållas därute i köket med sitt piffande. Du förstår, my kind of piff kommer att påbörjas senare när högtalarna ska placeras ut.


Det här kommer att bli större än störst, jag lovar.

/Elfwingson