torsdag, februari 09, 2006

Jag behöver ingen utmaning för att beskriva ett axplock av mina egenheter och ovanor (läs ”psykotiska drag”)

Eftersom L tyckte att det var en god idé att dra mig in i det där är jag ju inte sämre än att jag kan gå med på detta. Precis som L så har även jag smått psykotiska drag som folk givetvis stör sig på…

Några av anledningarna till att folk ibland slutar att umgås med mig:

1. Jag spottar hejdlöst runt omkring mig när jag röker (dock aldrig inomhus).

2. Jag blir lätt en besserwisser när jag får orera om någonting jag verkligen förstår mig på, det vill säga krigshistoria eller musikteknik. Jag vill helst att alla andra ska förstå precis vad jag talar om och himlar med ögonen samt dumförklarar hela sällskapet om de råkar ställa en ”dum” fråga till mig i dessa ögonblick.

3. Jag måste ha extrem koll på klockan och tiden överhuvudtaget. Jag får lätta rysningar när någon inte ger en exakt tidsangivelse för exempelvis ett möte. När någon säger ”Vi kan väl ses…typ runt två” får jag olustiga ryckningar kring högra ögat och vill bara skrika.

4. Mina CD-skivor måste sitta i genreordning. Kommer någon hit, plockar ut en skiva, lyssnar på den och inte sätter tillbaka den på samma plats skulle jag kunna ”go postal”. Det är oerhört viktigt att de sitter i ordning annars faller hela genresystemet (och mitt liv) ihop som ett korthus.

5. Jag kan bli fullständigt vansinnig om någon lägger smörkniven till att balansera ovanpå smörpaketet i kylskåpet efter användning. Det är ju helt enkelt ett sinnesjukt beteende och går inte att försvara på något sätt! Smörkniven använder man en gång och sedan lägger man den i disken, inget snack om den saken.


Men jag har bra sidor också, jag lovar…


/Elfwingson