måndag, oktober 24, 2005

Svärdet är alltid skarpslipat och jag är alltid beredd på närkamp för deras skull

Jag vet inte för vilken gång i ordningen jag hör staden vakna.
Tittar på klockan och försöker somna om, vilket är någonting som visar sig vara oerhört svårt.
Men jag gjorde ett ärligt försök även i natt.

* * *
Jag sitter framför skärmen och ser ansikten och symboler blinka förbi. Blir snart uttråkad och beslutar mig för att göra en ansträngning för att skapa stämning i lägenheten. Tänder trehundra ljus och tycker att det är oerhört mysigt. Jag slår på stereon och njuter av ”Street Spirit” med Radiohead.
Jag skickar en rebus till L över MSN vilken inte faller henne helt i smaken. Hon skvallrar (givetvis) genast för T vad jag utsätter henne för varvid han frågar vad det är för fel på mig. T har en intressant förmåga att låta som han skäller ut en, t o m på MSN.
Det gör ingenting.
Jag älskar honom ändå.
Han skulle kunna göra vad som helst och jag skulle fortfarande stå bakom honom. Jag skulle stå tätt intill honom på slagfältet och kämpa till sista blodsdroppen. Det är samma sak med L: hon kan göra vad som helst och jag skulle fortfarande stå bakom henne. Jag skulle dessutom svinga mitt svärd högt över huvudet om någon överhuvudtaget så mycket som tänkte tanken att kröka ett hårstrå på hennes huvud.

* * *
Min huvudsakliga sysselsättning är att sakna dem jag älskar.
Mitt huvud sprängs i bitar och hjärtat klyvs mitt itu. Jag drar mig för att träffa dem för att, när de är borta igen, känna att jag är mest ensam i hela världen.
Du vet hur det är: det är folk hos dig och när de åkt därifrån är lägenheten återigen dödligt tyst. Det är faktiskt inget vidare. Rösterna sitter kvar i väggarna och viskar en lång stund efter att dina vänner har åkt sin väg, för att slutligen dö bort helt.
Då tystnaden blir för mycket för mig drar jag igång stereon och låter Jocke Berg bli min nattliga vän.
Han är duktigt på det, herr Berg: att vara min midnattsvän.

* * *

En bild säger mer än tusen ord...
E säger att jag påminner om Zlatan, L menar att jag ser manlig ut och T tycker att jag ser bättre ut än någonsin.

Jag vet faktiskt inte om någon av dem har rätt…


/Elfwingson