fredag, oktober 03, 2008

Din avundsjuka är giftgrön och den klär dig inte alls...

Du kan ju resonera så här: ”Ja, men det är ju bara för att det är hans flickvän och för att han är så vansinnigt kär som han säger det...” Eller så kan du alternera med ett: ”Han hör inte för att han sätter sin flickvän på en piedestal way too high up”. Men kompis, sanningen är den att hon kickar i väg de flesta till månen när det gäller sång. Hon har en naturlig begåvning även när det gäller sång.
Första gången jag hörde henne framför miken när det sista sångpålägget på Vikens visa skulle läggas kände jag att ”det här
kan man ju inte kasta bort. Den här rösten måste man ju kunna använda flera gånger i andra projekt”. Atlas dök upp för ett ögonblick och resten är, vad man brukar säga, historia. Nu blev ju den slutgiltiga versionen av Atlas inte alls som jag hade tänkt mig (och personligen tycker jag att den blev mycket bättre) men att L's röst skulle finnas med var en självklarhet. Den är oerhört viktigt grundsten i Atlas. Nästan fundamental skulle jag vilja säga. Så det är inte för att hon är min flickvän eller för att jag ska sätta henne på höga hästar. Det är bara ett kallt konstaterande och ett ännu större faktum att hon slänger de flesta i väggen även när det kommer till det här med sång.

/Elfwingson