måndag, oktober 13, 2008

Vill man dansa hemma på vardagsrumsgolvet så gör man det

”Och du är som jag när du dansar.
Har aldrig träffat någon som du.
Du är som jag när vi dansar.
Musik non stop till slut.”

- kent

Låt mig berätta om någonting fantastiskt...

För några helger sedan hade kvinnans week from hell avslutats. Snacket gick att det skulle bli slappkväll med eventuellt tilltugg. Men tänk så annorlunda det blev ändå... Söndagskvällen började med lite sång och avslutades på ett oerhört uppsluppet sätt med spontan vinkväll (en mindre lite småfylla sådär till kvälls. En liten fylla. För hemmabruk) och dans. Ja, du läste rätt: dans. Vi krämade på skön ska-musik och dansade ur oss alla våra nio liv. Vardagsrummet förvandlades under ett par timmar till dansgolv (minus discoboll i och för sig, men hey... You can't get it all, baby) med vinrättigheter. Och det var det här jag skulle komma till: jag har aldrig (jag upprepar: aldrig) känt mig så hämningslös tillsammans med någon som med L. Och den känslan är helt ofattbar. Ogreppbar. Stor. Fantastisk. Underbar.

Som sagt; tillsammans med L släpper jag alla hämningar och kör på. Rockar loss och är mig själv även om det innebär att jag tokdansar runt till Tic Tox på vardagsrumsgolvet...

/Elfwingson