tisdag, oktober 28, 2008

Den allestädes närvarande Lyckan

Med fötterna på en puff stoppad med tidningspapper från Damaskus lyssnar jag igenom tre egna cover-versioner av T's låtar (Kungavinter, När natten faller samt Till dina vita nätter). Det är stereobredd, ackgitarrer och sparsmakat arr. Eller åtminstone är tanken att det ska låta sparsmakat. Just för tillfället är arrangering det roligaste som finns i musikväg och jag kommer att pyssla med det ett slag nu. Du förstår, jag råkar tycka om komplexa arr som låter stora men ändå är ganska små. Less is more helt enkelt.

Tanken slår mig att det, i längden, är oerhört tröttsamt att höra sin egen röst så jag byter spår till S:t Persgatan. Där hörs jag inte så vansinnigt mycket (till mångas glädje) utan det är mer L som står för sånginsatserna på den låten. Jag försvinner bort för ett slag och tänker på dagen som gått över till natt. Det har varit en bra dag. Alldeles toklyckad faktiskt. Nej, det är ingenting speciellt som hänt. Det var mer så att jag har varit på ett särdeles bra humör hela dagen. Jag har varit oövervinnerlig och otroligt gemytlig idag. Fråga mig inte varför dagen sådär rent generellt har varit bäst i världen men faktum är att en otroligt romantiskt dröm får ta det mesta av skulden. Den var överväldigande och vacker på alla sätt och vis som tänkas kan. Det var liksom fantastiskt och jag vaknade med Sveriges (och kanske universums) största leende på läpparna. Sedan bara fortsatte det i den stilen hela dagen och ändå fram till kvällen då jag sa ”god natt och sov så sött” till kvinnan och kysste henne.
Detta inträffade efter vi inmundigat en smörgås i all stillhet i hennes hem. Du ska veta att det krävdes mycket självdiciplin för att inte
1. sitta och stirra på henne (det är hennes ögon jag går vilse i).
2. flyga på henne och nästintill kväva henne med kramar och kyssar. Jag kände nämligen väldigt starkt att jag ville göra av min kärlek någonstans. Men jag mumsade i min smörgås och hon klarade sig även den här gången.

Även nu, de sista minuterna innan jag ska lägga mig för att sova fortsätter dagen vill jag fortsätta sprida mitt ystra ljus runt mig. Det är ju i och för sig lite svårt med tanke på att de flesta sover men jag försöker medelst telepati högt och klart påminna T att jag älskar honom och att han är viktigt för mig (nästa gång bränner jag iväg ett SMS helt enkelt). Slutligen exploderar jag i ett spektakulärt fyrverkeri av känslor för L och allt hon är för mig.

Damn, it's good to be alive och älskad av henne!

/Elfwingson