onsdag, april 12, 2006

Är det totalt vansinne eller bara nyttigt med listor?

Jag har extremt lite att göra nu... Därför tycker T att det skulle vara en bra idé att låta mig svara på de här listorna från Lovisa.

10 låtar du lyssnar på just nu:
* A-K-A I-D-I-O-T (The Hives)
* Tattva (Kula Shaker)
* Les & Ray (Le Tigre)
* Somebody Told Me (The Killers)
* We Are The Pigs (Suede)
* Just Like Money (Kent)
* Mosquito Song (Queens Of The Stone Age)
* Det Värsta Av Allt (Magnus Carlson)
* Please Sister (The Cardigans)
* Wonder (Embrace)

9 saker du ser fram emot:
* Mitt ex-jobb tillsammans med T
* Nästa CSN-utbetalning
* Nästa lista...
* Min examen
* Mitt inspelningsprojekt tillsammans med L
* När Norrköping töms på studenter till sommaren
* Att (någon gång) åka till Chile
* Ringa och höra på när T lagar mat (det brukar oftast gå skapligt bra när han ska laga mat. Oftast. I vilket fall som helst är det ofantligt underhållande, jag lovar).
* Att eventuellt L kommer hit nästa vecka.

8 saker du har på dig dagligen:
* Palestina-sjalen
* Svarta sneakers
* Ett par ganska så loose jeans
* Min blå manchesterkavaj
* Luvjacka (eller luvtröja)
* Mobilen
* Cigaretter
* Mitt lånekort

7 saker som irriterar dig:
* Rasism
* Inskränkthet
* Kommersiella radiostationer
* Folk som inte passar tider
* Taskig medhörning
* Avsaknad av sömn
* Kallt kaffe

6 saker du rör varje dag:
* Cigaretterna
* Tändaren (när jag hittar den)
* Gitarren
* Mixerbordet
* Min kalender
* Mitt kollegieblock

5 filmer du kan se om och om igen:
* High Fidelity
* Pulp Fiction
* Big Fish
* You’ve Got Mail
* Lock, Stock And Two Smoking Barrels

4 personer du vill spendera mer tid med:
* L
* T
* Mamma
* Meg Ryan

3 saker du gör varje dag:
* Pratar i telefon
* Dricker kaffe
* Röker
(What an exciting life I do live, huh?)

2 Band du har sett live:
* Kent
* Weezer

4 personer som utmanas göra detta:
De borde göra detta utan att behöva en utmaning…

Över till nästa lista...

HUR BOR DU: 1:a i Norrköping.
BRUKAR DU KOMMA I TID: Alltid.
VAD HADE DU I DIN MUN SENAST: Kaffe
BORSTAR DU HÅRET: Nej.
ÄR DU HOMOSEXUELL: Nej.
HAR DU BRA KONDITION: Som fan!
HUR LÅNG ÄR DU: Ehh...typ...1,81.
NÄR MÅR DU BRA: När min tinnitus inte sätter stopp för mina inspelningsprojekt.
NÄR BLEV DU FOTAD SENAST: (Som jag vet om) För två veckor sedan.
HUR KÄNNER DU DIG NU: Nöjd. Trött, men nöjd.
VANLIGASTE FÄRG PÅ DINA KLÄDER: Svart, grönt och mörkblått.
HAR DU GÄDDHÄNG: Nej.
VAD TYCKER DU OM FÖTTER: Så länge alla tårna finns kvar så är fötter helt okej.
ÄR DU SMART: Stundtals.
VAD ÄR DU RÄDD FÖR: Ensamheten och döden.
BLIR DU BRA PÅ KORT: Ibland.
SNARKAR DU: Så in i helvete! (fråga T)
VAD HAR DU PÅ DIG: Jeans & luvtröja.
ÄR DU AKTIV I SKOLAN: Skola? Aktiv? Vad är det för ord…?
VAD SAKNAR DU: L, T, mitt intellekt och (stundtals) min familj.
HAR DU HOMOFOBI: Så klart att jag inte har.
VAD HAR DU FÖR HÅRFÄRG: Svart.
NÄR OCH VARFÖR GRÄT DU SENAST: För några kvällar sedan när jag såg ”Cast Away”.
VAR DET PINSAMT ATT SVARA PÅ DET: Nej.
HADE DU EN BRA KVÄLL IGÅR: (Det jag minns utav den) Ja.
VILKET ÄR DITT SENASTE INKÖP: Ett paket cigg.
DIN FAVORITDRYCK PÅ MORGONEN: Kaffe.
RAKAR DU BENEN: Nej.
HUR OFTA TVÄTTAR DU HÅRET: Varannan dag.
NÄR BRUKAR DU GÅ OCH LÄGGA DIG: Jag går aldrig och lägger mig, men när det väl inträffar brukar det blir runt fyra-tiden på morgonen.
ÄR DET LÄTT ATT "FÅ DIG": Hell yeah! (Återigen: fråga T).
VAD SKA DU GÖRA I SOMMAR: Jobba och sova (dock inte samtidigt).
PROJEKT JUST NU: ”Ain’t No Sunshine”.
VAD BORDE DU GÖRA JUST NU: Sova.


/Elfwingson