tisdag, april 25, 2006

Snart är allting som vanligt igen, jag lovar

Det har varit en... Omtumlande dag minst sagt. Vi började repa med H-bandet idag efter cirka två veckors uppehåll och jag fasade för hur mycket jag skulle ha hunnit att glömma bort. Åtskilligt trodde jag men den där repetetiva inlärningen visar sig faktiskt ha en funktion för mina sånginsatser satt som de skulle. Men när jag kom hem i från repet såg vardagen fortfarande inte speciellt rolig ut så jag gjorde det jag borde göra: liva upp stämningen lite genom att dels ringa L och dels genom att laga mat. Båda sakerna fick vardagen att bli ett par nyanser ljusare.

Efter en helg som varit alldeles varm och solig och ”våren är här nu”
fortsatte måndagen med ett ganska så trist väder: regn. Ett trist, lamslående och gråsuddigt regn och i dag var det inte lika många som brast ut i ett: ”Åh, nu är våren äntligen här”. Fast jag gick en promenad i alla fall mest för att upprätthålla illusionen.
Det gick bra det med.


/Elfwingson