tisdag, december 13, 2005

L och T gick online och gjorde natten mindre mörk

”Jag har en obäddad säng, en meter disk och dammråttor överallt. Man skulle behöva en man i huset” säger E och vet inte riktigt vart hon ska börja med att ta itu med först. ”Ja, kanske en man vore på sin plats… Eller hemtjänsten” svarar jag. E skrattar och menar att hon nog väljer en man framför hemtjänsten.
Jag har minst lika mycket disk, en säng som jag inte vill sova i och dammråttor stora som bussar. Men jag skiter i alltihopa och pratar med mina soldater T och L via fiberoptik och på telefon.
Det hjälper.
Jag lovar.

Förutom T och L blev taket min räddning, som så många gånger förut. Man får perspektiv på saker och ting däruppe vare sig man vill det eller inte. Nattens tjugofemte cigarett gör att det svider i halsen och får mig att hosta upp lungorna. Det gör ingenting.
Med T och L’s ord ringande i öronen är och förblir jag lugn.


/Elfwingson